Listă favorite 0 Coşul meu 0

Saună pentru acasă

Sauna

Propria saună pentru acasă? Minunat! Sincer, cine nu visează să vină acasă după o zi stresantă și să încheie ziua relaxat, în propria saună sau cabină cu infraroșu? Acest ghid cuprinde sfaturile potrivite pentru o saună. Astfel puteți începe imediat programul dumneavoastră de wellness!

Timp de lectură 4 min.

Transpirația sănătoasă - o binecuvântare pentru corp și suflet:

  • Transpirația vă curăță porii pielii și scoate toxinele din corp.
  • Sesiunile periodice de saună vă întăresc sistemul imunitar.
  • Stimulii alternanți de căldură și frig vă antrenează sistemul cardiovascular.
  • Aproximativ trei sesiuni de saună cu o durată totală de două ore asigură o destindere plăcută și elimină stresul.

Sauna Elemente

Saună sau cabină cu infraroșu?

Aveți chef de un loc incins? Dar nu aveți niciun plan despre ce ar fi mai potrivit pentru dumneavoastră - saună sau cabină cu infraroșu? Nicio problemă: Vă prezentăm sauna și cabina cu infraroșu prin comparație!

sauna sau cabina bun
Saune & cabine cu infrarosu Către articole

Sumar al diferențelor dintre saună și cabină cu infraroșu

  Saună Cabină cu infraroșu
General Aerul ambiental în saună este încălzit de un încălzitor pentru saună. Cabina cu infraroșu se încălzește cu ajutorul radiației cu infraroșu.
Efect Aerul fierbinte din saună stimulează corpul să transpire abundent. Astfel, porii sunt curățați, iar toxinele sunt eliminate din corp. Trecerea de la încălzirea din timpul sesiunii de saună și răcirea ulterioară (de ex. duș rece) antrenează inima și circulația. Pentru un efect optim cu o eliminare relaxantă a stresului se recomandă 3 sesiuni de saună de câte 8 până la max. 15 minute. Prin sesiuni periodice de saună vă întăriți sistemul imunitar. Căldura radiației infraroșu pătrunde adânc până la stratul adipos subcutanat. Astfel pot fi eliberate tensiuni și se pot ameliora durerile în caz de tensionări și întinderi de mușchi, precum și de iritații ale încheieturilor. Când circulația sângelui este accelerată, sistemul cardiovascular este protejat de temperaturile scăzute. Din acest motiv, cabinele cu infraroșu sunt recomandate și pentru persoane sensibile sau mai în vârstă.
Temperatura 70–100 grade, umiditate redusă a aerului 38–48 grade, climat interior normal
Durată logare Efectul unei saune este deplin după mai multe sesiuni de saună (cu faze intermediare de răcire și faze lungi de odihnă). Efectul de încălzire în adâncime al radiațiilor infraroșii este deplin după aproximativ 15 minute. De aceea, cabinele cu infraroșu sunt mai practice dacă aveți puțin timp la dispoziție. Timpul petrecut în cabina cu infraroșu poate fi prelungit până la 45 de minute.
dimensiunea, Cabinele de saună pornesc de la o dimensiune de aprox. 1,8 mp. Cabinele cu infraroșu pornesc de la dimensiunea de aprox. 1 mp.
Pregătire Pentru a ajunge la puterea optimă, saunele au nevoie de mai mult timp pentru încălzire, care trebuie luat în calcul la utilizare. Cabinele cu infraroșu au nevoie de un timp redus de încălzire.
Racordarea În general, saunele se alimentează cu energie de la un racord de înaltă tensiune. O excepție o constituie saunele Plug & Play, care funcționează la o priză uzuală de 230 Volt. Pentru funcționarea unei cabine cu infraroșu este suficientă o priză normală de 230 Volt.
Consum În funcție de dimensiunea saunei, se consumă aprox. 6-9 kW/h. În cazul unei perioade de funcționare de două ore și un consum de 6 kW/h, la un preț al curentului de 0,7 lei per kW/h, rezultă costuri în valoare de aproximativ 8 lei La un consum de 1,4–2,3 kW/h și un preț al curentului de 0,7 lei per kW/h, în cazul unei perioade de funcționare de o oră, rezultă costuri de aprox. 2 lei

Diferite tipuri de saună

Unde doriți să fie amplasată sauna dumneavoastră?

O saună nu trebuie să fie amplasată obligatoriu în pivniță - un loc pentru sauna dorită se poate găsi și la mansardă, în garaj, în baie sau în căsuța din grădină. În general, este indicat să vă amplasați sauna într-un loc în care există acces rapid la apă rece și care este liniștit, pentru a asigura o relaxare optimă.

Dimensiunea optimă a spațiului

Aici vedeți un exemplu cu privire la cele mai importante dimensiuni ale spațiului și planului pentru sauna dumneavoastră.

grafic sauna

Planificarea saunei

  • Sauna nu trebuie să fie mai mare decât este necesar, deoarece acest lucru crește cheltuielile de încălzire.
  • Pentru suprafață se vor calcula cel puțin 1 - 1,5 mp pentru fiecare persoană. Astfel, o saună de casă pentru 4 persoane nu trebuie să fie mai mică de 2 x 2 m.
  • Aveți grijă ca locul de amplasare să fie uscat!
  • Sauna trebuie fie amplasată la o distanță de 10 cm de perete și 10 cm de tavan.
  • În plus, planificați bănci pentru stat și culcat!

Conexiune la curent și branșament de apă

  • Încălzitoarele pentru saună începând de la 4 kw au nevoie de o conexiune de înaltă tensiune (400 de volți).
  • La instalare trebuie respectate distanțele de siguranță necesare între conexiunea la curent și apă!
  • Important: Încălzitorul pentru saună și unitatea de comandă aferentă trebuie să fie instalate și racordate numai de către un specialist autorizat .
  • În cazul modelelor de saună Plug & Play, datorită consumului redus de 3,6 Kilowatt, nu este necesar un specialist: conectați pur și simplu sauna la priza uzuală de 230 volți și gata!

Pardoseală

  • Pardoseala trebuie să fie izolată fonic și termic.
  • Aceasta trebuie să poată fi curățată cu ușurință - este recomandabil să fie din plastic, ceramică sau piatră.
  • Parchetul laminat sau un covor sunt total neadecvate!
  • Cabina de saună însăși nu are o pardoseală proprie. Pe pardoseală sunt numai scânduri de lemn, care se pot scoate pentru curățare.
  • Drenarea pardoselii este asigurată de o mică înclinație în direcția unei scurgeri sau a unui jgheab de colectare.

Admisia de aer proaspăt și racordarea

  • Aerul proaspăt trebuie să poată pătrunde, fără a produce curenți de aer, iar aerul consumat, umed, trebuie să fie evacuat.
  • Cea mai adecvată este o conductă pentru evacuarea aerului la fereastră.
  • După o sesiune de saună, cel mai important este să ieșiți afară la aer proaspăt și apoi o răcorire lentă sub duș. De aceea, este ideal dacă locul saunei se află în aproprierea dușului și a grădinii resp. a balconului.
  • În grădină, luați în considerare paravanele!

sauna interior

Cele mai importante reguli cu privire la saună

Dacă doriți să transpirați în mod sănătos, există câteva reguli de bază pe care trebuie neapărat să le respectați! Astfel nu va sta nimic în calea experienței dumneavoastră relaxante de wellness.

Alimentația și sauna

Sauna nu este compatibilă cu un stomac prea plin resp. prea gol! Nu vă planificați în niciun caz o sesiune de saună după o masă copioasă. La fel de nesănătos este să intrați în saună cu stomacul gol.
Cel mai bine este să luați o gustare cu o oră sau două înainte,
și apoi puteți începe sesiunea de saună.

Sauna nu este mereu la fel

La saună, asigurați-vă că faceți temperatura potrivită pentru dumneavoastră! Sauna nu are întotdeauna aceeași umiditate a aerului și nici aceeași temperatură, după cum arată graficul următor:

infografic sauna

De asemenea, în saună sunt temperaturi diferite. Depinde de dumneavoastră unde vă așezați.

În general este valabil: cu cât mai sus, cu atât mai cald.

Sauna și sportul

De asemenea, nu trebuie să intrați la saună imediat după sport. Așteptați până când pulsul a revenit la normal.

Gerul și sauna

Dacă vă simțiți „înghețat”, nu trebuie să dați buzna imediat în saună pentru a vă încălzi! Mai întâi aclimatizați-vă cu un duș cald sau cu o băutură caldă. Apoi puteți începe!

Acum începe!

Mai întâi, haideți la duș! După o curățare temeinică, uscați-vă bine! Nu intrați ud în saună - acest lucru întârzie transpirația. Prima sesiune de saună poate dura între opt și douăsprezece minute.

Deși turnarea apei reprezintă punctul culminant al vizitei în saună, sauna are un efect deosebit de pozitiv asupra corpului și fără aceasta. La turnare, conținutul de apă din aer crește cu aprox. 50%, ceea ce vă stimulează termic corpul în mod suplimentar.

După sesiunea de saună trebuie să ieșiți mai întâi la aer proaspăt sau să faceți un duș rece. Dacă doriți și aveți și permisiunea din punct de vedere medical, puteți să vă scufundați în apă rece.

Acum luați o pauză. Cel puțin 15 minute sunt obligatorii!

Sfat

Între sesiunile de saună nu trebuie să beți, deoarece astfel se pierde efectul de detoxifiere. În schimb, după ultima sesiune de saună consumați din abundență lichide (apă sau ceai).

Teme care v-ar mai putea interesa

În sus

HORNBACH utilizează module cookie. Dacă continuaţi să navigaţi pe pagina noastră, vă manifestaţi acordul pentru utilizarea modulelor cookie. Aflaţi mai multe

x